World Superbike w Barcelonie. Pirelli przywiezie aż dwie nowe opony, które zawodnicy już mogli przetestować
Marka Pirelli jest oficjalnym dostawcą opon dla serii Mistrzostw Świata Superbike i na pierwszą europejską rundę tego cyklu przywiezie ze sobą aż dwie nowe opony - jedną przednią i jedną tylną. To mieszanki już znane zawodnikom, które mieli okazję wypróbować podczas testów.
Ten sezon Mistrzostw Świata Superbike będzie stał pod znakiem rund w Europie, a pierwszym przystankiem jest tor Montmelo w Katalonii. Producent przywiezie dwie nowe opony dla klasy Superbike. Pierwsza to przednia SC1 w specyfikacji C0516, która została stworzona z myślą o zapewnieniu lepszej stabilności. Druga opona to SCX w specyfikacji C0900 na tył, która jest ewolucją modelu B0800 używanego przez wielu zawodników w sezonie 2023. Ma inną mieszankę i strukturę. Jest nastawiona na zwiększenie stabilności i poprawę osiągów.
- Dla nas Barcelona to idealny tor na przedstawienie nowych opon przede wszystkim dlatego, że weekend wyścigowy rozpoczyna się wkrótce po dwudniowych testach, więc mamy już trochę danych i tor jest wymagający dla opon, więc od razu poznamy ich słabe punkty. W tym roku przywozimy dwie nowe opony, a naszym celem jest poprawa stabilności i osiągów. Opona SC1 w wersji rozwojowej już otrzymała dobre oceny podczas testów, więc to naturalne, że dołączyliśmy ją do alokacji. Nieco mniej informacji mamy o tylnej oponie C0900, bo pochodzą tylko z ubiegłotygodniowych testów. To rozwiązanie, które idzie w ślady przedstawionej w 2022 r. i szeroko używanej w 2023 r. mieszanki B0800. Zaproponowaliśmy ją zespołom na testy w ubiegły czwartek i piątek, a odpowiedzi były pozytywne, dlatego pojawiła się w alokacji na wyścig. Na torze w Barcelonie zawodnicy osiągają wysokie prędkości, więc z pewnością skorzystają na lepszej stabilności, jaką oferują nowe opcje - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. sportów motocyklowych w Pirelli.
W klasie Superbike oprócz dwóch nowych mieszanek zawodnicy będą mieli do dyspozycji standardowe opony SC1 i SC2 na przód oraz SCX i SC0 na tył, a także SCQ na kwalifikacje Superpole i Superpole Race. W klasie Sueprsport zawodnicy dostaną do wyboru SC1 i SC2 na przód oraz SCX i SC0 na tył.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze